Deny poprvé u oveček

25.05.2014 16:00

 

Konečně jsme se vydali na naše první pasení. Jeli jsme do Libhoště k Lucce Žílové. Nebylo moc lidí, což bylo fajn a Lucka se nám mohla naplno věnovat. S Deny jsme se dostali ke košáru asi 4x. Deňulka po celou dobu projevovala ostych, ještě nikdy neviděla ovce tak zblízka. Ale ke konci "tréninku" už se nebála jít k nim blíž. Jen teda o nějakém pasení zatím nemůže být řeč, pásla fenka od Lucky a Deny ji následovala, na závěr byla už i před ní a stádo "hnala" :)

     Lucka mi pak vysvětlila, že Deny má vcelku normální reakci psa, co nemá tak silný pastevecký instinkt, vidí tak velké zvíře poprvé a je hodně fixovaný na pána. Takže se celkem logicky projevilo to, jak jsme Deny doposud vedli. Většinu času totiž koukala na mě místo na ovce s pohledem "co s nima sakra budem dělat?". Ale moc jsem u Deny ocenila, že i když se ovcí tak trochu bála, důvěřovala mi a jen kvůli mě k nim šla blíž a blíž... Podle Lucky není nic ztraceno a když budem dál jezdit, určitě se s tím dá něco dělat :) Prý je i lepší mít psa, který ze začátku cítí k ovcím respekt, než mít magora, co se na ně splašeně vrhá, štípe je a je jak nezřízená střela...

     Bylo to moc fajn odpoledne, poznala jsem zas nové lidi a myslím, že se na pasení určitě ještě někdy vydáme ;)